Beszámoló: Projekttalálkozó, Algyő

 


A Comenius iskolai együttműködések pályázatai az Egész életen át tartó tanulás programban részt vevő államok közoktatási intézményei közötti partnerkapcsolatokat támogatják.  Iskolánk 2009-2011-ig egy olyan kétéves iskolai együttműködési programban vesz részt, melyben évről-évre intézmények ezrei fognak össze, és egyenrangú partnerként működnek együtt Európa-szerte azért, hogy egy általuk kidolgozott projektet minél eredményesebben valósítsanak meg. Ezekben a nemzetközi együttműködésekben az intézmények diákjai, tanárai folyamatosan tartják a kapcsolatot egymással, közösen dolgoznak a vállalt feladatok teljesítésén. A projekt része az is, hogy a partnerek időnként személyesen is találkozzanak egymással, így lehetőségük nyílik jobban megismerni egymást, ezen keresztül egymás iskoláját, munkáját.        2010. november 16-20-ig iskolánk adott otthont a soron következő projekttalálkozónak az angliai, lengyel majd olasz találkozók után. Vendégeink 5 országból érkeztek: Angliából 4 fő, Hollandiából 5 fő, Lengyelországból 4 fő, Olaszországból 4 fő és Spanyolországból 6 fő. A település oktatási intézményeit csütörtökön látogatták meg a vendégek. Először az óvoda csoportjainak műsorában gyönyörködhettek, majd az iskola alsó tagozatán egy a mostani projektfeladatunkhoz illő lakodalmas népi játékkal szórakoztatták őket a gyerekek. Az osztálytermeket mindkét tagozaton a különböző országokról megszerzett információk felhasználásával készült plakátokkal díszítették tanulóink. Felső tagozaton nagyon kedvelt előzetes feladat volt az, hogy a posztereket nyelvtudásuknak megfelelő szinten angolul kellett elkészíteni. A hatodikos, hetedikes és nyolcadikos tanulók angolul társalogtak a partnerországok képviselőivel, akik elismerően nyilatkoztak kiejtésükről, nyelvi felkészültségükről. Vendégeink nagyon érdeklődőek voltak, sok információt gyűjtöttek a magyar oktatási rendszerről és azon belül a mi iskolánkról. Pénteken ebéd után a Faluházban Dr. Gonda János alpolgármester úr köszöntése után a gyerekek üdvözlőműsorát tekinthették meg a látogatók. A negyedikesek egy dalt adtak elő jeleléssel az integráció jegyében, a felsősök az országokra jellemző power point bemutatók után, melyeket ők készítettek, különböző produkciókkal léptek fel. A 6.a osztályosok holland néptáncot, a 6.b-sek olasz dalt adtak elő. A 8.b osztály egyik csoportja történelmi tényeket dramatizált a lengyel-magyar barátság tiszteletére, Nagy-Britanniáról a hetedikesek tartottak alapos ismertetőt. Óriási sikert aratott a 8.b másik csoportjának előadásában egy ősi katalán legenda, Cucafera történetének feldolgozása. A gyerekek nagyon várták az előadást, habár jobban izgultak az átlagosnál, hiszen angolul kellett előadni a megtanultakat. Az iskolai néptánccsoport zárta az országbemutatók sorát, miután a vendégek állva tapsoltak a gyerekek produkciójának elismeréseképpen. Őszintén meg voltak hatva attól, hogy a tanulók milyen alaposan felkészültek az adott országokból.         Büszkék vagyunk arra, hogy a 23 fős delegációnak megmutathattuk iskolánkat, betekinthettek mindennapi tevékenységeinkbe, a gyönyörű osztálytermekbe, s mi láttuk, hogy mindez mennyire tetszett nekik. Az óriási plakátokon, a gyerekek munkáin meggyőződhettek arról is, hogyan valósítjuk meg a közös projektben vállalt feladatainkat. Örülünk, hogy nagyon sok szülő bekapcsolódott a szervezőmunkába és a lebonyolításba. Köszönjük, hogy hozzájárultak e nagyszabású esemény sikeréhez.                      

 

Ficsórné Réti Emese kapcsolattartó