Sportos nagyrendezvények:

Sportos nagyrendezvények:

 

2015. március 21-én és május 13-án a projektbe bevont és be nem vont tanulók két sportos nagyrendezvényen vehettek részt.

Március 21-én az iskolában tölthették el a napot a gyerekek aerobiccal, futással, kosarazással, focizással. A nap második felében pedig biciklitúrát szerveztünk számukra  Szegedre.

Május 13-án a Sun City Kaland és Szabadidőparkba látogattunk el a gyerekekkel. 16 km kerékpározás után kipróbálhatták a „kalandozást” a magasban.

Köszönjük a részt vevő szülőknek, és pedagógusoknak többek között  Varga Ágnes testnevelőnek, Koczka Ágnes könyvtárosnak, hogy segítségükkel megrendezésre kerülhettek ezek az események.

 

Összevont nagyrendezvény:

2015. május 30-án összevont nagyrendezvényünkön négy programelem zárása történt meg forgószínpad szerűen, melyek a következőek:  ivóvíz, higiéné, sérülés, egészségkommunikáció .

A program első felében szabadon választhattak a gyerekek, hogy mely részéből vennék ki részüket. Ezek a témák közül választhattak: élet a vízben teremdekoráció készítése (pl. hal papírzacskóból, mozaik hal, hal papírtányérból, hal hajtogatása, hal parafa nyomdával, halfajok festése), plakátkészítés (Happy-hét) és a rajzpályázat készítése több témában (higiéné, egészséges táplálkozás). Az elkészült munkákból a legkiemelkedőbbeket ezt követően elhelyeztük az iskola faliújságán.

Majd a gyerekek váltásban, állomásról állomásra haladtak az ezt követő programelemek helyszíneire.

A programok:

1.            Ivóvíz

•             H2O flashmob az iskola udvarán

•             vízbár üzemeltetése az iskolabüfében, és annak korlátlan használata az egész rendezvény alatt

•             az elkészített plakátok elhelyezése a vízbár környezetében

2.            Sérülés

•             helyzetgyakorlatok (légzés vizsgálata, lélegeztetés, stabil oldalfekvés)

•             sérült emberekkel való együttműködés – „Ismerj meg, és fogadj el!” a Napos Oldal a Sérült Emberekért Alapítvány közreműködésével

látássérült és mozgássérült emberek helyzetének megismerése, szituációs gyakorlatok különböző élethelyzetekben

•             Játszd el! – szituációs gyakorlatok a vöröskeresztes diákok bemutatásával, majd problémamegoldás tervezet megbeszélése

3.            Higiéné

•             csecsemőgondozás (védőnői segítséggel)

•             az alsó tagozatos gyerekeknek előadás a test- és száj higiénéről, beszélgetés (tanítónők)

•             a felső tagozatos lányoknak felvilágosítás a menstruációról (védőnői segítséggel)

4.            Egészségkommunikáció

•             gyümölcskóstolás előadással egybekötve

•             zöldség-gyümölcs kiállítás készítése

•             előadás a szelektív hulladékgyűjtésről, beszélgetés