Határtalanul!: Testvériskolát látogatunk

A tartalmas reggelink után mentünk az aznapra tervezett első helyszínre, Parajdra. A sóbányába különjárattal jutottunk le. A hely levegőjének nagyfokú tisztaságáról is ismert. A földalatti kezelés kiválóan alkalmas a légúti megbetegedésekben szenvedők részére.

A bányát játszótér, kápolna, büfé, számtalan ülőalkalmatosság, biliárd és asztalitenisz tette színesebbé.

Úton Gyergyócsomafalva felé sok havas tájat láthattunk.

A Köllő Miklós Általános Iskola tanulói érkezésünkkor táncos előadással fogadtak minket. Ezt követően Antal Teréz igazgatónő köszöntötte csoportunkat. Egy iromány aláírása után a két intézmény testvériskolává vált. Később körbejártuk az épület egyik részét, majd az udvaron néhány ott tanuló diákkal fociztunk.

Ebéd után a Gyilkos-tóhoz mentünk. A legendájával való megismerkedést követte a vízmederhez történő séta.

Élt Gyergyó környékén egy lány, Fazekas Eszter. A szentmiklósi vásárban találkozott egy legénnyel, aki megkérte, hogy legyen a mátkája. Esküvőre nem került sor, mert a fiút elvitték katonának. A lány hűségesen várta. Esténként kiment a csobogóhoz és ott sóvárgott utána. Egyszer meglátta egy zsiványvezér. Aranyát, ezüstjét ígérte neki, hogy megszeresse, de ő nem viszonozta szerelmét. Emiatt kényszeríteni akarta Esztert, hogy legyen a felesége. A lány a hegyekhez kiáltott segítségért. Sikolyára a sziklák eget-földet rázó mennydörgéssel válaszoltak. Hatalmas robajjal szikladarabok zuhantak a mélybe, ami maga alá temetett mindent. A völgy helyén tó keletkezett, amelynek vizéből máig kiállnak a fenyőerdő maradványai. Úgy tartják, ha napsütésben belenézel a vízbe, Eszter szürkészöld szemei tekintenek vissza.

A tavat követte a Békás-szoros. A sziklák között a keskeny, kanyargós úton, a Békás-patak mellett haladtunk végig. Sok ember egyik kedvenc helyszínévé vált a kirándulás során.