A Napközis Munkaközösségben aktívan tevékenykedő Tanítók ismét színes programokkal, élménypedagógiai péntekekkel örvendeztették meg tanítványaikat a téli hónapok során. December, az Advent várás időszaka, számos lehetőséget adott arra, hogy a zene átjárja lelkünket, az átélt élmény által gazdagabbá válhassunk. Nagyon szerencsések vagyunk, hiszen zenész Kollégánk mindent megtesz azért, hogy a zene szeretetére nevelje tanulóinkat. A “Téli népdalok” projekt keretében 1-2. évfolyamon: Mikulás, Mikulás…, Hull a hó…, 3-4. évfolyamon: Bárcsak, régen…, Hej, víg juhászok… népdalokat ismerték és tanulták meg a gyerekek. A zenetanulás színvonalát emelte Kollégánk gitárkísérete. A Napközis Nevelők meglepték csoportjaikat egy meghitt, hangulatos “Napközis Karácsony” délutánnal, melynek keretében ünnepi mesékkel, dalokkal, játékokkal, diafilm-és mesefilm vetítéssel kedveskedtek tanítványaiknak. Ünnepi köntösbe öltöztették a tantermet. Adventi könyvjelzőket, egyénre szóló ajándékokat készítettek. Az iskolai Karácsonyi műsor előkészítésében, felkészülésben és lebonyolításban is kivették részüket a 2. évfolyamon tanító Napközis Csoportvezetők. Segítségükkel készülhetett egy innovatív, színvonalas ünnepi műsor. Köszönet illeti Igazgatónőt, aki a “Hókirálynő” mesélő szerepét vállalta. A mesés-verses-táncos összeállítás másik fénypontja volt zenész Kollégánk által felkészített kisdiákok énekes, hangszeres előadása. Ez a hónap a művészi-esztétikai kifejezőkészség fejlesztését szolgálta.Január a “Mini maratoni hangos olvasás” projektünk jegyében telt. Ennek a programnak a keretében olyan meseregények megszerettetését tűztük ki célul, melyeknek főszereplői állatok. Választásunkat nagymértékben befolyásolta az a szempont, miszerint a kijelölt regények simuljanak bele iskolánk ÖKO-szemléletébe.1. évfolyamon: Vackor vagy Mazsola kedves történetét mesélte a Napközis Tanító, melyből rajzos leporellót készítettek a betűk tanulásával ismerkedő kisdiákok. 2. évfolyamon: A téli tücsök meséit vagy Misi Mókus izgalmas kalandjait olvashatták a gyerekek, tetszés szerint. 3. évfolyam tanulói: Vuk vagy Micimackó klasszikus irodalmából választhattak olvasnivalót. Míg a 4. évfolyam diákjai: Kele vagy Bambi gyermek regénnyel ismerkedhettek. A ráhangolódás első lépéseként az olvasó sarkot alakították ki a Csoportvezetők, színes párnákkal, plüss állatokkal tették vonzóvá a foglalkozást. Igyekeztek különféle olvasástechnikai módszerekkel (körolvasás, páros és stafétaolvasás) motiválni, fejleszteni, fenntartani az érdeklődést. Az anyanyelvi kompetencia fejlesztésének legfontosabb része olvasóvá nevelni, maradandó olvasási élmény kínálatával érni el ezt a nemes célt.
A “Vers és Farsang” februári projekt összhangot teremtett a szavaló és hagyományőrző, jeles napok és ünnepek kavalkádjában. A mesemondó verseny után a verselő programot is megújítva szervezte meg Munkaközösségünk. A tanév során már memorizált költemények közül választottak a csoportok egy olyan verset, mely számukra a legkedvesebb. Szavalhattak csoportszinten, oszlopokban vagy akár Napközis Nevelőjükkel közösen. A “Kis szavaló napközisek” délutánja is hangulatosan zárult, minden aktív csoport oklevelet kapott, de a legfontosabb, hogy egy közös élmény részese lehetett. A tantermek ötletes farsangi díszítést kaptak. Mindenki a telet elűző és a tavaszt váró farsangolásra készült. ÖKO-jelmez verseny került meghirdetésre. A vírushelyzetre való tekintettel, idén csoportszinten történt a táncos-játékos mulatság lebonyolítása. Köszönetemet fejezem ki Kollégáimnak és az új Kollégáknak, akik csatlakoztak a Napközis Munkaközösséghez. Hozzáállásukkal elősegítették a tervezett programok sikeres megvalósítását. Köszönöm a Vezetőség támogató segítségét.
Algyő, 2021.02.26.
Megyesi Anikó Munkaközösség-vezető